יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

עבודה מספר 1- הריאילטי

בס"ד

המירוץ למיליון

תוצאת תמונה עבור המירוץ למיליון לוגו ארוך



1. קהל פעיל- אקטיבי: זהו קהל בעל יכולת להגיב, להיות פעיל ולהביע את דעותיו במגוון אפשרויות. לקהל הפעיל יש השפעה עצומה על המתרחש בתכנית. הוא יכול להצביע ולהשפיע דרך אתרים נלווים רשמיים, אפליקציות שונות, הצבעות, פייסבוק, בלוגים, טוקבקים ועוד.

תוצאת תמונה עבור המירוץ למיליון עצורהקהל בתכנית "המירוץ למיליון" אינו פעיל. התכנית מצולמת עוד לפני שידורה בטלוויזיה ולכן אין זכות השפעה. זאת ועוד, אנו רואים שמה שקובע את המתרחש בתכניית הוא היכולות הפיזיות של המתמודדים במשימות ובאתגרים. 
בנוסף, למתמודדים ישנה השפעה נוספת והיא לוח ההצבעות/עצור. שם המתמודדים מצביעים לזוג שהם רוצים לעצור ולעכב. הזוג בעל מירב הקולות, נעצר כ15 דק' לפני נקודת הסיום הקרובה, מה שעלול לגרום לזוגות אחרים לעקוף אותם בסדר ההגעה, ולשלחם הביתה. 

תכנית זו בעלת קונספט שונה מתכניות ריאליטי אחרות מהסיבות שהזכרנו לעיל.

2. פוליסמיות- טקסט רב גווני, פונה לכולם, מכיל הרבה סתירות בלתי פתורות, פופולרי ואהוב על קהל נרחב באוכלוסיה.

אנו רואים שבתכנית "המירוץ למיליון" קיימת פוליסמיות.
מפיקי התכנית מביאים מתמודדים מגוונים מכל סוגי האוכלוסייה על מנת שכל אחד בציבור הרחב יוכל להתחבר לזוגות המתאימים לאופיו, וכך הם מצליחים לגעת בכל סוגי קהל היעד. 
דוגמאות לסוגי המתמודדים שהשתתפו בתכנית:
צעירות יפות- אן וירדן
הומואים- טום ואוריאל
דתיים- עקיבא ואנאל
רוסים- אלכס ווובה
מזרחיים- יוסי ואודי
אמהות צעירות- מור ומור
מחוננים- נמרוד ויונתן

3. א. אנשים מציגים את עצמם ולא מגולמים על ידי שחקנים- המשתתפים אלו אנשים מן השורה, שאינם שחקנים מקצועיים או דמויות שהיו ידועות לפני התכנית ואנו מגלים ומכירים אותם במהלך התכנית.
ב"מירוץ למיליון" מביאים מתמודדים שכלל לא מכירים, והציבור מגלה אותם רק במהלך התכנית, ופעמים רבות  הזוגות הופכים להיות מוכרים ומפורסמים אחרי שידורי התכנית.

ב. הדיאלוגים וחלק מהאירועים הנתפסים בעין המצלמה אינם מתוסרטים- אין תסריט קבוע מראש. פעולות הדמויות והתגובות להן הן ספונטניות. יחד עם זאת התכנית מתנהלת על ידי חוקים של צוות ההפקה.
ב"מירוץ למיליון" למתמודדים אין טקסט להקריא, אין טקסט קבוע. ההפקה מביאה למתמודדים משימות (חוקי  ההפקה), וכל זוג מתמודדים מגיב בצורה שונה ומעניינת למשימה. 
לדוגמא: 


                                       https://www.youtube.com/watch?v=iFpxrz6mSgw

ג. המטרה העיקרית היא: לבדר את הצופים- התכנית לא מעוניינת לחנך, להעביר ערכים או אידיאולוגיה כלשהי, מטרתה העיקרית היא בידור, הנאה והתעניינות.
בתכניתנו אנו רואים שחוקי התכנית מאפשרים התנהגות בוטה, כאשר המפיקים בונים את המשימות הם אינם מעוניינם להעביר ערך או משמעות חינוכית, אלא לעניין את הצופים, לבדר אותם ולספק הנאה.

ד. האירועים בתכנית מוצגים בהקשר עלילתי- בתכנית מוכנסים קטעים שנועדו לבנות עלילה ולעורר עניין בקרב הצופים.
ב"מירוץ למיליון" אנו רואים שמפיקי התכנית מנסים לפתח עלילה מעניינת ככל האפשר, כמו משימות דו קרב בהם שני זוגות מתחרות אחת בשניה ובכך מעורר ריבים, מתחים ועימותים המוסיפים עלילה ואקשן לתכנית.
לדוגמא:


https://www.youtube.com/watch?v=vj9rgZnKRMc

2 תגובות:

בס"ד רב תרבותיות וייצוגים הגדרה- רב תרבותיות: זהו מושג המבטא דיאלוג, כבוד הדדי, קבלת השונה, סובלנות, והוא יוצר מכנה משותף בין אנש...