בס"ד
צילום עיתונאי
1.) א. תמונה זו שייכת לז'אנר צילום תיעודי מכיוון שאנו רואים את את משפחת מאיר בלוויה של אמם- דפנה מאיר. הצילום לא תוכנן מראש ולא התכוננו אליו. הצלם מתייחס למציאות, ומטרת הצילום היא לתעד סיטואציה שארעה למשפחה באופן טבעי. בתמונה אין מלל, ובכל זאת היא מעבירה לנו מסר ומעוררת בנו רגשות עזים של כאב ועצב. תמונה זו הפכה לחלק מההיסטוריה שלנו, ואף זכתה מקום ראשון בתחרות עדות מקומית לשנת 2016.
ב. הקומפוזיציה בתמונה היא שהאבא במרכז התמונה, כל ילדיו מתקבצים מסביבו ומנסים לקבל ממנו תשובות. העצים ברקע מעידים שהתמונה צולמה בחוץ. מבחינה אסתטית אנו רואים שהם לבושים במעילים, מה שמעיד על יום קר וחורפי.
ג. כתבנו את הדנוטציה בסעיף למעלה, בקומפוזיציה.
ב. הדילמה העומדת בפני הצלם היא האם לעזור לכבאים לנסות לכבות את השריפה ההולכת וגוברת או מנגד, לעמוד ולצלם את המתרחש ללא מתן עזרה ובכך להצליח בתור צלם.
2)א. צילום הלם- צילום הלם זהו צילום היכול להפתיע ולזעזע את המתבונן בו. ההלם נובע ממראה מזעזע או ממשהו שמזעזע אותנו ופוגע בעולמינו. התמונה עם המראות הקשים משאירה אותנו בהלם וחסרי מילים.
אנו בחרנו תמונה מתקופת מלחמת העולם השנייה בעת כיבוש הנאצי- השואה. התמונה מתארת את המציאות בהם היו היהודים במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו- בית חרושת לגופות. התמונה מציגה נשים הנמצאות בקור שאינו ניתן לתיאור. הקור השורר, גובר על הבגדים הדקים הזרוקים עליהן. הצפיפות היא קשה, אין להן פרטיות, במקום בו אמור להיות אדם אחד דחסו מספר גבוה של נשים. מבטיהן מעורר הרחמים מציף אותנו בדמעות ומעורר בנו רגשות של עצב וחוסר אונים כלפיהן.
ב. בתמונה אנו רואות את הניסיון לכבות את השריפה שפרצה בהר הכרמל, ואת הכבאים שמולנו מנסים לכבותה. לדעתנו, הצלם היה צריך לפעול ולעזור לכבאים בכיבוי השריפה שהגיעה לממדים עצומים מפני שמבחינה אתית, על הצלם לחשוב על טובת הכלל ולא על טובתו האישית שהיא לצלם תמונות שיצברו רייטינג ופרסום גדול.